Klantvraag
De eigenaar van de rijschool stond voor een dubbele uitdaging: een gebrek aan overzicht over aanmeldingen en een behoefte aan duidelijke communicatie van de tarieven.
De primaire doelgroep van rijscholen bestaat veelal uit jongeren. De realiteit is dat jongeren vandaag de dag vrijwel continu verbonden zijn met hun telefoons. Ze willen snel toegang hebben tot informatie en zonder frustraties navigeren.
Het eerste wat in ons opkwam is dat we vooral moeten focussen op de mobiele versie.
Het doel van de website is om de bezoeker snel en eenvoudig te leiden naar de tarieven en waar zij zich kunnen aanmelden.
Strategie – Mobile First
Aangezien de doelgroep van een rijschool voornamelijk op mobiel browsen, moet de website optimaal gebruiksvriendelijk zijn voor kleinere schermen.
Ons ontwerp richt zich erop om alle informatie voor gebruikers binnen fracties van seconden toegankelijk te maken. Direct vanaf de homepage kunnen gebruikers zich aanmelden via een handig contactformulier. Ook zijn de rijopleidingen en tarieven onmiddellijk zichtbaar.
Het gebruik van afbeeldingen hebben we beperkt, dit doen we bewust zodat alle aandacht gericht is op de belangrijke afbeeldingen. Bijvoorbeeld, we laten een foto zien van een tevreden leerling die geslaagd is. En natuurlijk een leuke hero-image waarin je de instructeur bezig ziet met een leerling iets uit te leggen. Dit geeft bezoekers een kleine indruk van de instructeur. Op psychologisch vlak helpt het om een vertrouwd gevoel te creëren wanneer potentiële klanten zich aanmelden voor lessen.
Wat is belangrijk bij een rijschool website?
- Een duidelijke call-to-action: “Gratis Proefles”-knop en op de homepage een contact formulier.
- Het gebruik van animaties was niet van belang voor Dhr. Aarass, hij wou vooral een professionele en makkelijk te navigeren website.
- Duidelijk overzicht van de diensten, pakketten en tarieven van de rijschool. Zodat het voor de bezoekers duidelijk is waar zij voor aanmelden.
- Aanmeldformulieren met een e-mail systeem voor Aarass om een overzicht te hebben over zijn aanmeldingen.